פרסום דירה למכירה

אם אנחנו מפרסמים דירה למכירה ביד 2 , אבל עדיין נראים ונשמעים כמו כולם אז הדירה שלנו היא סתם עוד אחת מאלף!

זו טעות שבסופו של דבר תשאיר אותנו להתחרות רק על מחיר, וזו אחת הסיבות שבגללה בסקרים האחרונים של האתר פורסם, שמעל 87% ממוכרי הדירות ביד 2 מדווחים שהם מכרו בממוצע 5% מתחת למחיר המבוקש.

מעל 87% ממוכרי הדירות ביד 2 לא מצליחים לקבל את המחיר המבוקש
סקר של אתר יד 2 כפי שפורסם בתוכנית חי בלילה (מאקו)

המטרה שלנו כאן היא לנסות ולייצר בידול לנכס,
והכלי שעומד לרשותנו בעניין הזה נקרא כתיבה שיווקית.

לדעת לנסח מודעה שתציג לקונה את היתרונות בדירה שלנו על פני האחרות,
ותסקרן אותו לשמוע עוד פרטים על הנכס.

איך לגרום למודעה שלנו לבלוט ביד 2 ולמגנט אליה רק קונים רציניים

הסוד לכתיבה שיווקית טובה, מתחילה בהיכרות מעמיקה עם האוואטר שלנו (אוואטר – קהל היעד שהדירה מתאימה כמו כפפה לצרכים שלו) כמו שתראו בהמשך המאמר.

שיווק טוב מבוסס על פסיכולוגיה ואחד הכלים הכי עוצמתיים לכתיבה שיווקית מתבסס על NLP.

כשאנחנו קונים מוצר כלשהו, אנחנו קודם כל מונעים מרגש ורק אחר כך מצדיקים את הקנייה רציונלית (שכלית) כלומר, הדברים שכדאי לנו לכתוב עליהם במודעה צריכים לעורר את הרגש של הקונה לפני שמתחילים לדבר איתם על נתונים יבשים.

לדוגמה,

נגיד שאנחנו רוצים רכב חדש אנחנו קודם כל חושבים על הכיף של לנהוג ברכב חדש הרבה לפני שאנחנו חושבים איזה נפח מנוע יש לו.

לכן, בכל הפרסומות למכוניות, קודם יתארו לנו את חווית הנהיגה ורק בסוף את המפרט הטכני.

במודעה שלנו, נרצה ליצור אפקט דומה לזה שבפרסומות. קודם לעורר רגש ורק לאחר מכן נדבר על הפרטים של הדירה.

איך לפרסם דירה בחינם
שיווק דירה באמצעות NLP עובד בגלל שהוא יוצר חיבור רגשי לדירה עוד בשלב של קריאת המודעה.

בפרסום מכירת דירה יש לנו חלוקה לשלושה נושאים עיקריים:

  • ניסוח הטקסט
  • התמונות של הדירה
  • מחיר הדירה

שלב ראשון – ניסוח, כותבים כדי למכור

למילים שלנו יש הרבה כח, לא סתם אומרים שחיים ומוות ביד הלשון.
תראו, יד 2 הוא כלי שיווק מעולה אבל רוב מוכרי הדירות לא יודעים איך לנצל את הכח שלו.
זה כמו שיש לך ארגז כלים שבעזרתו אפשר לפתור כל תקלה, אבל מה הוא שווה שאין למתקין את הידע?

כולם מפרסמים את הדירות ביד 2, וכדי לגרום למודעה שלנו לבלוט אנחנו חייבים לבדל את עצמנו מהשאר.
כמו בכל עולם השיווק והפרסום, על אחת כמה וכמה, בפרסום דירה למכירה,
אנחנו חייבים להכיר מי הוא קהל היעד שלנו ולהבין מה הם הצרכים שלו, שזה נושא בפני עצמו,
והקדשנו לו פרק שלם במדריך למכירת דירה שלנו, תוכלו להשיג אותו מכאן – בחינם!
כמו שתראו במדריך, זה חייב להתבסס על היכרות מעמיקה של הבית והסביבה ושל הצרכים של הקונים, וזה שלב מאוד קריטי כדי לכתוב מודעה מושכת ואפקטיבית.

אבל, כדי שנוכל להמחיש לכם את הכח של כתיבה שיווקית,
ניקח עכשיו בצורה רנדומלית מודעה של מפרסם מיד 2 ונראה איך אפשר לשפר אותה.

דירה יד שנייה למכירה בפתח תקווה
מודעה לדוגמה של מוכר מפתח תקווה כפי שפורסמה באתר יד 2

עכשיו, נכנס השלב שהזכרנו בהתחלה
לגבי ההיכרות שלנו עם קהל היעד והסביבה.

מההיכרות שלי בתור איש מקצוע עם הרחוב והשכונה, קהל היעד שהכי מתאים לדירה הזאת הוא זוגות נשואים מבוגרים (60+) דתיים.
עכשיו, זה לא אומר שרק הם ירצו לקנות את הדירה אבל לדעתי זהו קהל היעד שיהיה מוכן לשלם הכי הרבה עבור הדירה.

ולהלן ההסבר,
זה אזור עם אוכלוסייה יחסית מבוגרת וצביון דתי לאומי, רחוב שקט מאוד, קרוב למרכז מסחרי, לבית כנסת ולתחבורה ציבורית.
בגלל זה, הדירה הזאת פחות אטרקטיבית למשפחות דתיות צעירות כי הם יחפשו אוכלוסייה בגילם עם ילדים קטנים וגם דירה עם יותר חדרים.

לעומת זאת, למבוגרים דתיים, הדירה הזאת תפורה כמו כפפה,
ברמת הסביבה, האוכלוסייה מתאימה בגילאים וגם השירותים שמעניינים אותם,
ושמהווים חלק בלתי נפרד משגרת חייהם נמצאים בקרבת מקום,
ובגלל שהם מבלים את רוב היום בדירה השקט הוא עוד בונוס מעולה.
ברמת המפרט של הדירה, גם כאן אנחנו יכולים לראות התאמה מושלמת לזוג דתי מבוגר,
יש בדירה סלון ענק שמתאים לאירוח וגם שני חדרים לאירוח הילדים והנכדים בשבתות וחגים.

כשאנחנו כבר מכירים לאיזה קונים הדירה הזאת הכי מתאימה אז הרבה יותר קל לנו לנסח מודעה שתדבר אליהם. נניח, ננסה משהו כזה…

דוגמה למודעה למכירת דירה
דוגמה לניסוח מחדש של המודעה על פי ההיכרות עם הסביבה וקהל היעד

בדרך הזו, בעצם ניסחנו כאן מודעה שמושכת בעיקר את קהל היעד אבל עדיין משאירה את הדירה אטרקטיבית גם לשאר המתעניינים. ולכל מילה כאן יש משמעות.

פרט, הסבר, ונמק:

"הזדמנות נדירה" – זה רחוב ממש קטן עם מעט מאוד דירות ולכן דירה למכירה ברחוב הזה יוצאת רק פעם בכמה שנים.

"ברחוב הכי מבוקש" – זה באמת אזור מאוד מבוקש, ואנחנו גם מנגנים כאן על "אפקט העדר".
אם נראה 2 מסעדות אחת ליד השנייה, הראשונה מלאה והשנייה ריקה אנחנו שלא במודע נלך למלאה – לא רוצה לחפור לכם על זה כאן,
אבל זה מוכח במחקרים על כלכלה התנהגותית, לא מאמינים? תבדקו אותי בגוגל.

"שקט בכל שעות היום" – צורך של קהל היעד.

"דקה הליכה מ…" – עוד צרכים של קהל היעד, כנ"ל לגבי התחבורה.

"שכנים כמו פעם" – נושא מאוד חזק בעולם הפרסום – השפה האריקסוניאנית (שפת ההשפעה והשכנוע),
זו שפה שפוליטיקאים ואנשי תקשורת משתמשים בה כדי לדבר ללבם של כמה שיותר אנשים.
והכוונה כאן שכל אדם יכול לתת לביטוי הזה את הפרשנות שמתאימה לו.

"סלון גדול ונח" – למבוגרים נח לארח, למשפחה נח עם הילדים. (שוב המילה "נח" מתאימה לכולם)

"מטבח פונקציונאלי ויחידת הורים מפנקת" – שוב שפת השכנוע, מתאים לכולם.

עכשיו, תענו בכנות, אם אתם זוג מבוגר שמחפש דירה באזור, איזה מודעה הייתה מושכת אתכם יותר להתקשרות?
ויותר חשוב מזה, מה המצב הרגשי והרצון שהיא עוררה בכם להגיע ולראות את הדירה?

בניסוח החדש, בעצם גרמנו לקונה לדמיין את עצמו חי בדירה, ואיזה חיים נוחים הולכים להיות לו שם.
ומי שמכיר את עולם המכירות יודע מה המשמעות של "דמיון אצל לקוח בשימוש במוצר" ואיזה אפקט יש לזה להמשך תהליך המכירה.

אין טעם לשקר! אם גרמתם לקונה פוטנציאלי להגיע ולאבד את האמון בכם – שרפתם את העסקה!!!

המודעה שראינו היא טעות נפוצה אצל רוב מוכרי הדירות,
כמעט כולם מתמקדים בתיאור המפרט של הדירה במקום לדבר לצרכים של קהל היעד.
תוכלו לבדוק את זה בעצמכם, פשוט תראו מודעות שפורסמו ביד 2 .

כדי להגיע לכמה שיותר אנשים שתואמים את קהל היעד לדירה שלך צריכים לדעת איפה כדאי לפרסם להם (מעבר לאתר יד 2).
גם על זה אנחנו מסבירים במדריך למכירת דירה שלנו, בפרק שעוסק באיתור קהל היעד ואפיקי הפרסום היעילים כדי להגיע אליו.
לקבלת "עשרת הדיברות למכירת דירה" בחינם – לחץ כאן!

חלק שני – צילום דירה שמוכרת את עצמה

השלב השני במודעה של דירה הוא כמובן התמונות.
היום נהוג אצל "המהדרין" לצלם בנוסף גם וידאו לדירה.

לפעמים מספיקה תמונה טובה אחת כדי לגרום לקונה פוטנציאלי לרצות לבוא ולראות או לא!

לטובת העניין, הכנו לכם מאמר מיוחד בעזרתו של הצלם בן ניקסון, מומחה לצילום דירות,
ובו תמצאו חמישה טיפים לצילום תמונות ששוות אלף מילים.
למעבר למאמר, איך לצלם דירה כמו מקצוען – לחץ כאן!

חלק שלישי – מחירי דירות

השוואת מחירים עם מוכרי דירות ביד 2 זו לא הדרך לתמחר נכון!

השלב השלישי והאחרון לפני שאנחנו יוצאים לפרסום דירה למכירה הוא מחיר הדירה.
זה חלק חשוב מאוד בתהליך המכירה, ואנחנו חייבים להחליט מה השווי האמתי של הדירה
(כלומר, המחיר הריאלי שנהיה מוכנים לסגור) ועם איזה מחיר כדאי לצאת לפרסום כדי להשיג את המחיר הזה.
אחת הטעויות הכי נפוצות של מוכרי דירות היא לבדוק מתחרים מיד 2 ולעלות קצת את המחיר בגלל "אפקט הבעלות"
(אנחנו מרחיבים על זה במאמר "טעויות נפוצות במכירת דירה").
מאיפה לך לדעת אם אותו מפרסם בכלל יודע כמה שווה הדירה שלו,
ויותר מזה,
אין דירה אחת שזהה לשנייה ומחיר אמתי של דירה נקבע מהמון משתנים,
אפילו אם הן באותו בניין.
לכן מחיר הדירה חייב להתבסס על עובדות ולא על שמועות!

הדרך הנכונה ביותר היא להיעזר באיש מקצוע, שמאי או מתווך שמתמחה באזור שלך.
אפילו אם נבדוק באתרים כמו רשות המיסים או מדלן שהמחירים שם מבוססים על חוזים אמתיים. עדיין אין לנו שום דרך לדעת מה הייתה רמת הביקוש באזור באותה תקופה ואין לנו דרך לדעת מה היתרונות והחסרונות של הדירה שלנו מול הדירות האחרות שמוצעות למכירה באותו זמן.

אגב,
איך נשמעת לך פגישת ייעוץ בחינם אצלך בבית?

התקשר עכשיו לקביעת פגישה לא מחייבת עם מומחה לאזור שלך,
מקסימום,,, תגלה שאנחנו יכולים לעזור לך להשיג מחיר טוב יותר.

Top
 
Show Buttons
Hide Buttons